نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

استفاده از فضای آنلاین برای نظارت هوشمند در مدیریت شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۰۴۸۵۴
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
استفاده از فضای آنلاین برای نظارت هوشمند در مدیریت شهری مشهد
مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه‌های بازرسی و نظارت چشم مدیر دستگاه هستند و این چشم در صورتی می‌تواند وظیفه اش را برای تصویرسازی به خوبی ایفا کند که خودش پاک باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نظارت بر عملکرد بخش‌های گوناگون ابرسازمانی مانند شهرداری مشهد، به سازوکار اجرایی قدرتمند و هوشمندی نیازمند است تا در عین اینکه رویه خدمت به مردم با دقت بیشتری صورت پذیرد، دستاورد نظارت دقیق نیز جلوگیری از بروز بوروکراسی اداری، فساد سیستمی و مشکلاتی از این دست باشد. در این راستا و در ادامه تغییرات در مسیر مدیریت شهری، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در این مراسم نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموعه‌های بازرسی و نظارت چشم مدیر دستگاه هستند و این چشم در صورتی می‌تواند وظیفه اش را برای تصویرسازی به خوبی ایفا کند که خودش پاک باشد.

ضرورت نظارت صفرتاصدی

مهدی ناصحی افزود: یک راه بازرسی این است که صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، مدیران چگونه عمل می‌کنند و قرارداد‌ها به چه صورت بسته می‌شود و سپس به تخلفات ورود کنیم، اما این شیوه سنتی است. امروزه باید نظارت از صفرتاصد ماجرا را انجام دهیم. در این راستا بستر‌هایی مانند فضای برخط را در اختیار داریم تا نظارت هوشمند شود. فراموش نکنیم بسیاری از رفتار‌های کارمندان به رفتار‌های مدیر مجموعه بازمی گردد.

وی ارتباط با دیگر دستگاه‌های نظارتی در وضعیتی روشن و دارای چارچوب را سودمند دانست و یادآور شد: این مسئله سودمند است، اما نباید برای انجام کاری نیازمند اجازه دیگر دستگاه‌ها بمانیم و این مسئله، مطالبه‌ای جدی از شهردار مشهد و سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات است.

به دنبال پاشنه آشیل شهرداری باشیم

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: باید ببینیم پاشنه آشیل شهرداری و مدیریت شهری کجاست تا بتوانیم نقاط ضعف را کم و نقاط قوت را تقویت کنیم.

هاشم دائمی اظهار کرد: نظارت همگانی نیز جایی است که مردم از ما مطالبه می‌کنند و به ما می‌گویند در زمان مسئولیت چه کرده ایم. با انجام همه این موارد نظارت سازمانی می‌تواند به صورت تخصصی محور استمرار پیدا کند.

وی بیان کرد: نظارت و بازرسی الزاماتی دارد که باید محقق شود. در غیر این صورت محکوم به شکست می‌شود. در این سال‌ها مجموعه بازرسی ما در شهرداری و مدیریت شهری جایگاه قابل قبولی داشته است.

دائمی اظهار کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم تا نظارت و بازرسی درست محقق شود و اتفاق خوبی رخ دهد، این است که دستگاه مجموعه نظارتی میزان سلامت و بیماری مجموعه نظارتی را مانند پزشک تشخیص دهد. یعنی هم بر فرایند و هم بر عملیات نظارت داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، نظارت مدنظر ما محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما در شورای اسلامی شهر در جایگاه بالاتری نسبت به کل فعالیت‌ها نظارت می‌کنیم و بازوی عملیاتی و اجرایی مجموعه شهردار برای اصلاح فرایند‌ها با رعایت الزامات گفته شده، مجموعه بازرسی است.

وی بیان کرد: به طور عمده در قرارداد‌ها و در حوزه‌هایی که به قرارداد منتهی می‌شود، حضور و وجود بازرسی خود را بیشتر نشان می‌دهد و به این موضوع باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. من نیز در کمیسیون حقوقی نظارت بر املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد وظیفه پیگیری را دارم که با بازرسی شهرداری فصل‌های مشترک فراوانی داریم.

وی تصریح کرد: اگر بازرسی و نظارت ما در هر جایگاهی با حب و بغض تداخل داشته باشد، خروجی مؤثری که هدف گذاشته بودیم، محقق نخواهد شد وخروجی مدنظر ارزش معنوی خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل پیگیری اصلی مجموعه نظارت حول محور محرمانگی می‌چرخد. نباید پیش از قطعی شدن و برخورد قانونی، نام افراد علنی شود و با آبروی فرد، جایگاه و مدیریت شهری بازی شود.

راه اندازی بازرسی برخط؛ اولین بار در کشور

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد، نیز بیان کرد: از شهردار مشهد، مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد قدردانی می‌کنم. اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری با زحمات همه مسئولان پیشین به اینجا رسیده است.

محمدیوسف پیروی، مدیرکل پیشین اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد، نیز گفت: اولین بار در کشور، بازرسی برخط را راه اندازی کرده ایم و بیش از ۹۰درصد شفافیت درباره استعلامات ایجاد شده است.
ضمن اینکه بیش از ۶۵میلیارد سند حین فرایند اصلاح شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->